Programa

Atminties institucijos: inovatyvių paslaugų kūrimas

  • 2021
  • finansavimo konkurso etapas

Apie

Skirta užtikrinti Lietuvos Respublikos atminties institucijų (muziejų, bibliotekų, archyvų) (toliau – Atminties institucijos) veiklą, išsaugoti nacionalinį kultūros paveldą, papildant Atminties institucijų rinkinius bei pristatant juos visuomenei, ir užtikrinti Atminties institucijose esančių kilnojamųjų kultūros vertybių išlikimą, apsaugą ir sklaidą.   
Paskirstyta

 423 380 €  

Paskirstyta

Finansuoti projektai

24

FINANSUOTI PROJEKTAI

Organizacijos pavadinimasJuridinis statusasProjekto pavadinimasProjekto
aprašymas
Finansavimo suma, eur
Marijampolės krašto ir Prezidento Kazio Griniaus muziejusBiudžetinė įstaigaBulotų namų ekspozicijos papildymas interaktyviu turiniuMarijampolės krašto ir Prezidento Kazio Griniaus muziejus 2021-2022 m. įgyvendina projektą "Bulotų namų ekspozicijos papildymas interaktyviu turiniu". Jo Tikslas - pasitelkus šiuolaikines technologijas ir kūrybinius sprendimus atskleisti bei aktualizuoti rašytojos Žemaitės, Aleksandros ir Andriaus Bulotų asmenybes, jų indėlį Lietuvos istorijai ir kultūrai. Projekto metu bus sukurti ir integruoti į ekspoziciją 2 interaktyvūs informaciniai terminalai.16800
Vilniaus memorialinių muziejų direkcijaBiudžetinė įstaigaASMR muziejuje: potyriminės audio ekskursijos sukūrimasProjekto metu bus sukurta analogų Lietuvoje neturinti ASMR audio ekskursija, perteikianti gyvo apsilankymo muziejaus erdvėje pojūtį per autentiškais garsais kuriamą pasakojimą taikant ASMR ir Storytelling principus. Projekto dalyviai: scenaristas, garso inžinierius, operatoriai, dizaineris, komunikacijos specialistas. ASMR audio pasakojimas bus pasiekiamas internetu ir muziejuje Vilniuje. Projekto sklaida įgyvendinama bendradarbiaujant su Lietuvos aklųjų biblioteka, Lietuvos neįgaliųjų draugija, Lietuvos negalios organizacijų forumu.8000
Lietuvos jūrų muziejusBiudžetinė įstaiga„Ekopasivaikščiojimai po Žydrąją planetą“„Ekopasivaikščiojimai po Žydrąją planetą“ - 20 "Gustavo enciklopedijos" sukurtų edukacinių video siužetų ciklas, kuriuose, pristatant įstabius ir unikalius Lietuvos jūrų muziejaus akvariumo ir jūrų gamtos eksponatus, formuojama atsakingo aplinkai elgesio norma, drauge su žiūrovu mokomasi pažinti, džiaugtis ir saugoti žmogaus harmoniją su jūra.13100
Lietuvos nacionalinis dailės muziejusBiudžetinė įstaigaSkaitmeninis edukacinis projektas „Ko nežinojote apie meną, bet nedrįsote paklausti savo muziejininko“Nacionalinė dailės galerija, siekdama didinti kultūros institucijų paslaugų pasiekiamumą bei pristatyti turinį šiuolaikinės visuomenės poreikius atliepiančiais būdais, vykdys skaitmeninį edukacinį projektą „Ko nežinojote apie meną, bet nedrįsote paklausti savo muziejininko“. Jo metu, bendradarbiaujant su kūrybinių industrijų atstovais, menininkais ir muzikantais, sukurtos trumpų filmų, tinklalaidžių ir grojaraščių serijos bus talpinamos į vartotojams nemokamas ir bet kuriuo metu pasiekiamas internetines platformas.30900
Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji bibliotekaBiudžetinė įstaigaAnimukai: animacinės knygos skaitymo ir kognityvinių sutrikimų turintiems vaikamsPerimant užsienio praktikas, projekto veiklomis siekiama kurti ir neformalaus ugdymo procese naudoti animacines knygas, kurios būtų pritaikytos protinę negalią ir kognityvinių sutrikimų turintiems, sunkiai skaityti besimokantiems asmenims. Projekto metu sukurta paslauga būtų reikšminga tikslinei auditorijai, kuriant teigiamą poveikį jų raidai ir integracijos į visuomenę procesams. Tai bus pirmasis tokio pobūdžio produktas skirtas protinę ir kognityvinę negalią turintiems vaikams Lietuvoje.15800
Panevėžio kraštotyros muziejusBiudžetinė įstaiga"Panevėžys skaitmeninėje erdvėje: Eksponatas. Asmenybė. Vieta.II"Projektu "Panevėžys skaitmeninėje erdvėje: Eksponatas. Asmenybė. Vieta" siekiama perkelti į skaitmeninę erdvę bendruomenės atminčiai svarbius istorinius pasakojimus ir dalį Panevėžio kraštotyros muziejuje saugomų nematerialaus paveldo objektų. Planuojama naudojantis muziejaus rinkiniais sukurti dešimt trumpų (3-5 min. trukmės) vaizdo siužetų apie Panevėžio žymias asmenybes, istorinius įvykius ir vietas. Dalis istorinės medžiagos bus skelbiama muziejaus internetinėje svetainėje anglų kalba.8400
Panevėžio rajono savivaldybės viešoji bibliotekaBiudžetinė įstaigaInovatyvus žvilgsnis į krašto istorijąSukurta interaktyvi skaitmeninė programa, pristatanti bibliotekos muziejuose eksponuojamus knygnešystės bei tautinio atgimimo laikotarpio faktus, asmenybes. Įdiegta: internete, muziejuje. Išvažiuojamieji pristatymai. Skaitmeniniai mokymai. Didins krašto istorijos pasiekiamumą, muziejaus patrauklumą. Suruošta virtuali viktorina ir renginys muziejuje paskatins domėtis tautinio atgimimo judėjimu. Įgyvendinama pasitelkus informacinių sistemų specialistus, literatūros, istorijos žinovus, meno atlikėjus.17000
Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmaiBiudžetinė įstaigaNuo Gedimino iki Žygimanto Augusto: inovatyvi kelionė laikuĮgyvendinus projektą Valdovų rūmų III maršrute eksponuojamas kultūros paveldas (XIII-XIV a. mūro pilies bokštas, rūmų eksterjeras ir interjeras bei gyvenseną juose atspindintys archeologiniai radiniai) bus pristatyti inovatyvių technologijų pagalba, atskleidžiant inovacijas nuo Gedimino iki Žygimanto Augusto valdymo laikų. Muziejaus artefaktus susiejus su istorinėmis žiniomis ir sukūrus virtualų turą, LDK kultūros paveldas taps labiau funkcionalus ir prieinamas Lietuvos bei užsienio visuomenei nuotoliniu būdu per skaitmenines platformas.35000
Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji bibliotekaBiudžetinė įstaiga„KRONAS“ – stalo žaidimasProjekto tikslas – tobulinti Lietuvos moksleivių, studentų ir plačiosios visuomenės istorijos žinių kompetencijas. Projekto metu bus sukurtas edukacinis, atmintį lavinantis, interaktyvus stalo žaidimas „KRONAS“. Jo tikslas – ugdyti žaidėjų Lietuvos istorijos raidos supratimą bei orientuotis istorijos faktuose ir įvykiuose. Žaidimas paremtas inovatyviu skaitmeninio paveldo naudojimu ir sukurtas bendradarbiaujant su kūrybinių industrijų, istorijos ir kultūros įstaigomis.17000
Lietuvos liaudies buities muziejusBiudžetinė įstaigaInteraktyvios pažinimo platformos sukūrimasSukūrus interaktyvią mokymosi platformą, pristatančią tradicinę lietuviškąją kultūrą, suteikiama galimybė ją pažinti per kūrybinį vyksmą ir tiesioginį santykį – pasigaminti įvairius tradicinius dirbinius, tekstilės gaminius ar kitus tradicinius kasdienybės elementus savo pačių rankomis, savo pačių namuose.14900
Kauno apskrities viešoji bibliotekaBiudžetinė įstaiga"Stotelė - hiphopas"Projektas "Stotelė - hiphopas", pasitelkdamas hiphopo kultūros bei kūrybinių industrijų atstovus siekia sukurti naujas, šiuolaikinių technologijų panaudojimu paremtas, jaunuolių interesus atliepiančias neformaliojo ugdymo formas bibliotekose, taip mažinant jų kultūrinę bei informacinę atskirtį. Projektas bus įgyvendinamas Kaune ir Kauno regione. Projekto metu numatomos hiphopo edukacijos, renginių ciklas su hiphopo atstovais, repo dainos konkursas ir baigiamasis renginys-koncertas.10000
Lietuvos aklųjų bibliotekaBiudžetinė įstaigaSkaitinių valandėlė: paprasti garsiniai tekstai ypatingam skaitytojuiProjektu siekiama suburti darbo grupę ir sukurti metodiką literatūros leidinių adaptavimui vartotojams, kurie dėl su amžiumi atsirandančių (ar kitų priežasčių nulemtų) sensorinių ir kognityvinių ypatumų negali skaityti įprasto spausdinto teksto ar klausytis įprasto garsinio leidinio.
Pagal metodiką bus išleista adaptuotų audio leidinių serija.
Parengta metodika ir adaptuotų leidinių serija bus pristatyta paslaugas tikslinei grupei teikiantiems socialiniams partneriams bei patalpinta virtualioje bibliotekoje ELVIS.
8100
Lietuvos aviacijos muziejusBiudžetinė įstaigaInovatyvių sprendimų taikymas Lietuvos aviacijos muziejaus edukacijojeMuziejaus pagrindinio pastato Kaune rekonstrukcijos metu, LAM stiprins edukacines programas, kuriuose diegs inovatyvius, šiuolaikiškus sprendimus, kurs kultūrines jungtis, kad skrydžio Lietuvoje istoriją galėtų perteikti savo mažiesiems lankytojams skrydžio patirties įrenginiuose, tiek ir karantinui "atspariose" formose - skaitmeninėse metodinėse priemonėse bei interviu su aviacijos ir kultūros žmonėmis serijoje. Šių tikslų įgyvendinimui bus pasitelkiami geriausi Lietuvoje savo sričių specialistai - nuo IT inžinierių iki aviatorių-kūrėjų.21400
Lietuvos nacionalinis dailės muziejusBiudžetinė įstaigaParodą „Protesto menas: sovietmečio nepaklusnieji“ lydinti virtuali pažinimo programaDžiazo muzikanto V. Tarasovo Lietuvos nacionaliniam dailės muziejui padovanotos unikalios meno kolekcijos pagrindu Radvilų rūmų dailės muziejuje surengta ilgalaikė paroda „Protesto menas: sovietmečio nepaklusnieji“, pristatanti menininkų nonkonformistų kūrybą. Projekto metu rengiama virtuali pažinimo programa, aktualizuojanti šią išskirtinę ekspoziciją virtualiomis ir interaktyviomis priemonėmis. Programos autoriai: Justina Augustytė, Daiva Banikonienė, Jaunius Načiučenka, dailininkė-iliustratorė Osvalda Mickutė.29500
Lietuvos nacionalinis dailės muziejusBiudžetinė įstaigaSpalvink Vilnių. Valdovų miestas„Spalvink Vilnių“ – interaktyvus žaidimas-spalvinimo knyga apie Vilnių, jo įkūrimą, vilniečių gyvenimą, žymiausius pastatus, kunigaikščius. Tai ketvirtoji serijos „Spalvink Vilnių“ knyga ir interaktyvus žaidimas – „Spalvink Vilnių. Valdovų miestas“. Knygoje ir žaidime panaudoti eksponatų vaizdai ir aprašai iš Lietuvos muziejų kolekcijų portalo www.limis.lt. „Spalvink Vilnių“ praturtina mūsų laisvalaikį, įdomiai ir šiuolaikiškai supažindina su paveldu, istorija. Kūrėjai: Lietuvos nacionalinis dailės muziejus.
www.lndm.lt/spalvink-vilniu
9000
Lietuvos nacionalinis dailės muziejusBiudžetinė įstaigaMuziejus be sienųProjekto „Muziejus be sienų“ siekiama sukurti inovatyvų ir nuotolinį edukacinį užsiėmimą „Laiko tėkmė“ (skirtas 6-8 kl.), kuris leistų didinti muziejaus prieinamumą pritaikant skaitmenines kultūros vertybes edukaciniuose procesuose, interaktyvių priemonių ir šiuolaikinių technologijų pagalba gilinti žinias, ugdyti XXI a. gebėjimus.
Paruoštas virtualaus edukacinio užsiėmimo paketas siunčiamas mokytojui visoje Lietuvoje, nuotoliniu būdu teikiama konsultacija.
10900
Lietuvos nacionalinis muziejusBiudžetinė įstaigaGAL GALI GARSIAU?LNM muziejus prieinamas ir klausos negalią turintiems žmonėms, archeologinėje ekspozicijoje ir K. VArnelio namuose- muziejuje įdiegti QR kodai ne tik anglų, rusų kalbomis, bet ir gestų kalba. Projektą įgyvendino LNM darbuotojai, Vilniaus gestų kalbos vertimų centro Vilniaus teritorinis skyrius.5000
Vilniaus dailės akademijaViešoji įstaigaEperješų ir Gelgaudų Panemunės pilis: istorija - kultūra - kasdienybė. II etapas (interaktyvios ekspozicijos sukūrimas)Siekiamas rezultatas: pasitelkiant šiuolaikines technologijas, atskleisti Panemunės pilies ekspozicijos erdves, jų meninį bei kultūrinį paveldą. Tikslui įgyvendini išsikelti du uždaviniai: virtualaus vedlio ir pilies raidą pristatančių vaizdinių projekcijų/instaliacijų sukūrimas.
Projekto tikslinės grupės: Lietuvos visuomenė, užsienio valstybių turistai.
Pagrindiniai dalyviai: Gluk Media, UAB; Baltic Media Art House, VšĮ.
Projekto įgyvendinimo vietovė: Panemunės pilis
Veiklų sklaida: šiuolaikinių technologijų naudojimu pagrįsti sprendimai
22200
Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejusBiudžetinė įstaiga„Visuomenės švietimo poreikius atitinkančių inovacijų plėtra Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejuje“Projektas „Visuomenės švietimo poreikius atitinkančių inovacijų plėtra Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejuje“, kurio tikslas – didinti Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejaus inovatyvių ir interaktyvių priemonių, įtraukiančių į pažinimo procesą, įvairovę ir prieinamumą, taikant šiuolaikinių technologijų naudojimu pagrįstus sprendimus.22000
Sakralus menasViešoji įstaigaFantastinis renesansas ir kitos istorijos: Šv. arkangelo Mykolo bernardinių ansamblio achitektūrinės raidos atspindžiaiŠv. Mykolo bažnyčios ir bernardinių vienuolyno ansamblis – analogų Lietuvoje neturinčios renesansinės architektūros pavyzdys, kurio architektūrinė raida neabejotinai turi sulaukti daugiau visuomenės dėmesio. Šiuo projektu, pasitelkiant patyriminį pasakojimo būdą ir įvairias vizualines, garsines priemones, siekiama nesudėtingai papasakoti apie kompleksiškus dalykus: vienuolyno architektūros istorinę raidą, erdvės simbolines reikšmes, skirtingų istorijos laikotarpių materialų palikimą.18000
Zarasų krašto muziejusBiudžetinė įstaigaVirtualaus turo paslaugos kūrimas Zarasų krašto muziejaus padaliniuoseVirtualų turą kurs kūrybinių industrijų atstovai MB "Tikras Vaizdas". Jame siekiama plačiajai auditorijai pristatyti tris įdomius Zarasų krašto lankytinus objektus - Stelmužės Viešpaties Jėzaus Kryžiaus bažnyčią, Amatų centrą Antazavės dvare ir Kalbininko Kazimiero Būgos memorialinį muziejų. Norime ne tik pristatyti juose esančius eksponatus, kultūrinį paveldą, bet ir išsaugoti ir perduoti ateities kartoms mažai žinomą Stelmužės dvaro istoriją. Informacija apie videoturą bus viešinama LIMIS sistemoje, rajono bei šalies žiniasklaidoje, internete12000
Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejusBiudžetinė įstaigaNaujos ekspozicijos įrengimas: „Nesvarbių“ istorijų ir naujų auditorijų prisijaukinimas„Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ išvakarėse Istorinė Prezidentūra atveria naujus savo istorijos klodus. Naujoje ekspozicijoje „Rūmų istorijos“ pažvelgsite į prabangius Kauno gubernatoriaus rūmus, pajausite Oberosto viršininko ir jo valdžios užmačias užimtame krašte, džiaugsitės į rūmus įsikėlus Lietuvos Valstybės Prezidentui, liūdėsite kai nebeliks tos valstybės, su siaubu stebėsite kaip virš rūmų kyla nacistinė svastika ar į juos atsikrausto pionieriai bei mokytojai; su palengvėjimu atsidusite, kai virš pastato vėl pakils trispalvė.55000
Lietuvos nacionalinis muziejusBiudžetinė įstaigaSignatarų žmonos. Moteris XX a. I pusėjeŠia mobilia aplikacija bus papildyta ir interaktyvinta Signatarų namų ekspozicija. Siekiamas rezultatas šiuolaikiškai ir patraukliai perteikti moters padėtį kultūrinėje ir politinėje erdvėje XX a. pr. Lietuvoje, per signatarų žmonų gyvenimą ir jų indėlį į kuriamą Lietuvos valstybę.
Projektą įgyvendins Lietuvos nacionalinis muziejus su partneriais (MB Akademikai, Vilniaus Universitetas, Nebulos klasteris). Projektas skirtas muziejaus lankytojams, mėgstantiems IT, kaip vieną iš pažinimo formų.
Projekto įgyvendinimo laikas 2020 01 04 - 2020 12 20.
11480
Kretingos muziejusBiudžetinė įstaiga„Interaktyvi ekskursija Kretingos dvaro parke, II etapas“Kretingos muziejus, bendradarbiaudamas su UAB „Gluk Media“, numato sukurti interaktyvią ekskursiją po Kretingos dvaro parką, kurios esmė – inovatyviomis priemonėmis suteikti lankytojams kuo daugiau istorinių žinių ir faktų apie XIX a. Kretingos dvaro parką, vaizdingai perteikti informaciją apie iki šių dienų neišlikusius parko objektus. Apie projekto veiklas bus viešinama interneto svetainėse, socialiniuose tinkluose, regioninėje spaudoje.11900

Sužinokite pirmieji

Prenumeruokite naujienlaiškį ir gaukite svarbiausią informaciją apie Lietuvos kultūros tarybos finansavimą, renginius ir kultūros situaciją Lietuvoje!