Vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos Lietuvos muziejuose būklės vertinimas ir rekomendacijos dėl jos gerinimo pateikimas

2018 m. balandžio 17 d.

Tyrimo tikslas: Atskleisti vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos Lietuvos muziejuose būklę ir potencialą

bei pateikti rekomendacijas dėl edukacinių priemonių paveikumo gerinimo.

Tyrimo rekomendacijos:

  • Nuo 2018 m. sausio 1 d. įvedus nemokamą muziejų lankymą, svarstyti edukacinių programų

    įgyvendinimo finansavimo klausimą mokiniams ir jaunimui.

  • Tobulinti kultūrinės edukacijos programų ir užsiėmimų įgyvendinimo politiką siekiant

    lygių prieinamumo galimybių visų Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų vaikams, nepaisant

    mokyklos lokacijos ir šeimos socialinio statuso, ir kuriant kompensacinius mechanizmus,

    kurie mažintų netolygaus muziejų išteklių pasiskirstymo sąlygotą nelygybę

    kultūrinio švietimo srityje.

  • Bendradarbiaujant kurti kartu besimokančių ir veikiančių mokytojų ir edukatorių tinklus

    valstybės, regiono, savivaldos lygmenimis, sistemiškai sprendžiant edukatorių kvalifikacijos

    kėlimo ir kompetencijų tobulinimo, taip pat edukacinių programų dermės su

    bendrojo ugdymo turiniu ir kokybės užtikrinimo klausimus.

  • Nuosekliai apsispręsti dėl muziejaus misijos strateginės kaitos. Pasirinkus įtraukiojo ir

    šiuolaikiško muziejaus plėtotės kryptį, prioritetą skirti muziejaus padalinių pertvarkai,

    edukatoriaus funkcijų išgrynimui, edukacinių erdvių modernizavimui, tikslingoms ir

    tęstinėms investicijoms, kad būtų užtikrinta edukacinių programų rengimo ir realizavimo

    kokybė.

  • Aktyviau dalyvauti teikiant neformalaus švietimo programas. Tikslingai organizuoti tęstinius

    edukatorių mokymus, kurių metu, padedant profesionaliems švietimo konsultantams

    ir diskutuojant tarpusavyje, svarbu kurti konkurencingas neformaliojo švietimo

    programas.

  • Didinant nacionalinių muziejų edukacinių paslaugų geografinį prieinamumą dažniau

    rengti mobilias edukacines ekspozicijas, formuoti tyrimų rinkinius ir teikti edukacines

    paslaugas mokyklų, savivaldybių muziejų patalpose.

  • Daugiau pasitelkti ir muziejaus edukacijose dažniau taikyti skaitmenines technologijas,

    sudarant galimybę mokykloms nuotoliniu būdu naudotis muziejaus kolekcija pamokose

    ar mokinių individualiems tyrimams.

Tyrimą atliko: Lietuvos muziejų asociacija

Atlikimo metai: 2017

Visas tyrimas: Vaikų ir jaunimo kultūrinė edukacija Lietuvos muziejuose

Grįžti

Sužinokite pirmieji

Prenumeruokite naujienlaiškį ir gaukite svarbiausią informaciją apie Lietuvos kultūros tarybos finansavimą, renginius ir kultūros situaciją Lietuvoje!